divendres, 21 de març del 2014

GALETES DE CIVADA (Galletas de avena)


En primer lloc, sento tenir el bloc una mica abandonat, però he estat molt liada aquest mesos i no l’he pogut atendre com voldria. Sembla que ja m’he tornat a organitzar i podré tornar a penjar coses. I vull retornar amb aquestes galetes que em va ensenyar la meva amiga Ana.

En primer lugar, siento tener el blog un poco abandonado, pero he estado muy liada estos meses y no lo he podido atender como quisiera. Parece que ya me he vuelto a organizar y podré volver a colgar cosas. Y quiero volver con estas galletas que me enseñó mi amiga Ana.

El dia que l’Ana em va donar a provar aquestes galetes vaig al·lucinar. Galetes de civada? No pot ser! I és que encara tenim la idea, equivocada, que qualsevol llaminadura que surti de la farina de blat és com la palla. Doncs bé, no és així, i aquestes galetes són la mostra. I si a sobre hi poseu trossets de xocolata........, sense comentaris.

De fet, la recepta que em va passar l’Ana és amb panses. Si us agraden, no dubteu a posar-les, però a mi no m’agraden massa i als de casa gens. Primer vaig fer-les sense les panses, i estan boníssimes, però la segona vegada vaig afegir xips de xocolata amb llet. Delicioses!!!

El día que Ana me dio a probar estas galletas aluciné. ¿Galletas de avena? ¡No puede ser! Y es que aún tenemos la idea, equivocada, que cualquier dulce que no lleve harina de trigo es como la paja. Pues bien, no es así, y estas galletas son la prueba. Y si encima le ponéis trocitos de chocolate……, sin comentarios.


De hecho, la receta que me pasó Ana es con pasas. Si os gustan, no dudéis en ponerlas, pero a mí no me gustan mucho y nada a los de casa. Primero las hice sin pasas, y  están buenísimas, pero la segunda vez añadí chips de chocolate con leche.¡¡¡Deliciosas!!!


Doncs aquí teniu la recepta tal i com la vaig fer amb la xocolata. Si les voleu fer amb panses o una altra cosa, poseu la mateixa quantitat que jo he posat de xocolata, però del que hagueu triat.

Pues aquí tenéis la receta tal y como la hice con el chocolate. Si las queréis hacer con pasas u otra cosa, poned la misma cantidad que yo he puesto de chocolate, pero de lo que decidáis.

INGREDIENTS:                                                  INGREDIENTES:
125 gr. de mantega pomada                          125 gr. de mantequilla pomada
175 gr. de sucre                                               175 gr. de azúcar
1 ou                                                                    1 huevo
35 gr. de farina                                                35 gr. de harina
150 gr. de flocs de civada                              150 gr. de copos de avena
8 gr. de llevat tipus Royal                              8 gr. de levadura tipo Royal
100 gr. de xips de xocolata                           100 gr. de chips de chocolate


ELABORACIÓ:
Engeguem el forn a 180º, a dalt i a baix.

Posar tots els ingredients, menys la xocolata, en un bol i barrejar-los bé amb la batedora. També ho podeu fer a mà, si voleu.  Ha de quedar una massa molt enganxosa.

Hi posem les xips de xocolata i barregem bé amb una espàtula perquè quedin repartides de manera uniforme a tota la massa.

ELABORACIÓN:
Encendemos el horno a 180º, arriba y abajo.

Ponemos todos los ingredientes, menos el chocolate, en un bol y mezclarlos bien con la batidora. También lo podéis hacer a mano, si queréis. Tiene que quedar una masa muy pegajosa.

Le añadimos los chips de chocolate y mezclamos bien con una espátula para que queden repartidos uniformemente en toda la masa.


Preparem boletes de massa d’una mida més petita que una nou i les posem ben separades a la safata del forn. Penseu que aquestes boletes acabaran gairebé planes i necessitaran espai, i si no les separeu ara quedaran enganxades convertides en una súper galeta. Que si, que també queden bones i ens les menjarem igual, però seria una galeta massa grossa per  tenir-la a la mà, no?

Introduïm les galetes al forn durant uns 7 o 8 minuts, amb la safata a mitja alçada.

A l’hora de treure-les del forn aneu molt en compte perquè estan molt toves i no es poden manipular sense trencar-les. Haureu d’esperar uns 5 minuts i aleshores les poseu sobre una reixeta perquè acabin de refredar.

Preparamos bolitas de masa de una medida más pequeña que una nuez y las ponemos bien separadas en la bandeja del horno. Pensad que estas bolitas acabarán casi planas y necesitarán espacio, y si no las separamos quedarán enganchadas convertidas en una super galleta. Que sí, que también estarán buenas y nos las comeremos igual, pero sería una galleta demasiado grande para tenerla en la mano, ¿no?

Introducimos las galletas en el horno durante unos 7 u 8 minutos, con la bandeja en la zona media.

A la hora de sacarlas del horno tened mucho cuidado porque están muy blandas y no se pueden manipular sin romperlas. Tendréis que esperar unos 5 minutos y entonces las ponéis en una rejilla para que se acaben de enfriar.


I com que queden tan primes, es refreden tan ràpid que és quasi fer i menjar. No us en podreu estar!

Y como quedan tan finitas, se enfrían tan rápido que es casi hacer y comer. ¡No lo podréis evitar!

1 comentari:

  1. Hola! aquestes galetes de civada tenen un aspecte deliciós mmmmmm. L'altre dia en vaig fer unes de semblants, però la textura és més aviat tova i busco una galeta cruixents 100%, aquestes ho són????.

    Si et ve de gust veure el meu bloc estaré encantada: www.diaridunacuinera.blogspot.com

    Petons, Sandra.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me i comentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...